Gifu

Ertesi gün rotamızı Japonya’ nın en şirin köylerine Shirakawa-go ve Gokayama’ ya çevirdik. Bunun için Tokyo’ dan önce Kanazawa’ ya yaklaşık 3 saatlik bir tren yolculuğu yapmanız gerekiyor. Kanazawa’ ya ulaştığınızda Nohi isimli otobüse binerek Shirakawa-go’ ya ulaşıyorsunuz.

IMG_6823Bu köyleri ölmeden görülmesi gereken köyler listesi başlıklı bir gezi yazısını okurken keşfetmiştim. Lokasyon olarak baktığımda Tokyo’ dan gidilmesi mümkün göründüğü için listemize ekledim. Kanazawa’ dan sonra köylere ulaşım için kullanacağımız otobüslerin rotası ve saatleri ile ilgili bilgileri toparlamak zor oldu. Bunun için Japonca siteleri de detaylı olarak inceleyip planın bizi yarı yolda bırakmayacağını teyit etmeye çalıştım. Neyseki yarı yolda bırakmadı, herşey planladığım gibi işledi 🙂

IMG_6907Shirakawa-go’ ya vardığımızda araçların park alanı olan ufak bir meydanda indik. Köprüden yürürken Shogawa nehri ve köyün manzarası çok güzeldi. Burada biraz fotoğraf çekip köyü gezmeye başladık. Girişte bazı kafeler, hediyelik eşya satan dükkanlar var. Bazı evlerin önünde pirinç tarlaları bulunuyor. Köyün içinden geçen yolu takip ederseniz sizi köyü panaromik olarak görebileceğiniz yola çıkaracak. Bu yokuşu çıktıktan sonra çok güzel bir manzaranın sizi beklediğini göreceksiniz. Biraz evvel yürüyerek içinden geçtiğiniz köyü kuşbakışı görürken, arkada henüz tepesindeki karları erimemiş dağlar manzaraya farklı bir güzellik katıyor.

Bu seyir noktasında fotoğraf çektikten sonra geldiğimiz yoldan geri dönüp Ainokuraguchi (Gokayama’ da bir köy)’ e gitmek üzere Kaetsuno isimli otobüsümüze bindik. Ainokuraguchi durağında indiğimizde köy içeride kaldığı için biraz yürümemiz gerekti. Köye vardığımızda bazı yerlerin karla kaplı olduğunu gördük. Köyde çocukların yerel dans gösterisi sunduğu bir tür kutlamaya denk gelmiştik. Bu köy Shirakawa-go’ ya göre oldukça küçüktü. Biraz daha vakit geçirdikten sonra Shin Takaoka’ ya gitmek üzere Kaetsuno isimli otobüsümüze bindik.

Shin Takaoka’ dan aktarmasız yaklaşık 3 saatlik bir yolculuk ile Tokyo’ ya giderken eşim ve kardeşim bol bol uyuyabilecekleri için çok mutluydular. Ben de ölmeden önce görülmesi gereken yerler listeme bu şirin köyleri eklemenin mutluluğu içindeydim.