Geiranger

Ålesund’ da geçirdiğimiz gecenin sabahında yine erkenden kalkıp otelimizde kahvaltımızı yaptık. Otelin kahvaltısı çok zengin ve bizim damak tadımıza uygun. Kahvaltı sonrasında checkout işlemlerini tamamlayıp bavullarımızı bagaj odasına bıraktık. Akşam tekrar Ålesund’ a döneceğimiz için bavullarımızı yanımıza almamıza gerek yoktu. Eğer siz de benzer tura katılacak olursanız bu gezi için bavullarınızı otelin bagaj odasına bırakabilirsiniz. Geiranger Fiyordu’ na gitmek üzere Hurtigruten gemimize bineceğimiz limana doğru yürürken anneme biraz şehri gezdirdim ve biraz fotoğraf çektik.

Hurtigruten_1Vakit yaklaştığı için limana doğru gidip gemimizi beklemeye başladık. Bir süre sonra gemimiz yanaştı ve Alesund’ da inecek yolcuları bıraktıktan sonra bizleri alarak Geiranger’ e doğru devam etti. Yaklaşık 4 saatlik keyifli bir yolculuk bizi bekliyordu. Gemiye bindiğimizde biletlerimiz kontrol edildi ve bizlere gemi içinde alışveriş yapabilmemiz için üzerinde ismimizin basılı olduğu kartlarımız dağıtıldı.

Gemide içeride oturup manzarayı izleyebileceğiniz farklı salonlar bulunuyor. Biz en üst kattaki seyir salonuna çıktık. İlk kez bir yolcu gemisine bindiğim için önce etrafı biraz dolaştım, biraz fotoğraf çektim. Sonra fiyord gezisinin tadını çıkarmak için biraz üşüsem de dışarı çıkıp manzarayı seyretmeye başladım.

Geiranger_1Geiranger fiyorduna doğru giderken sık sık dağların tepelerinden başlayıp denize dökülen şelaleler görmeniz mümkün. Norveç tam bir şelale cenneti. Gezilerimiz boyunca o kadar çok şelale gördük ki sayısını hatırlayamıyoruz bile. Fiyorda doğru ilerledikçe bulutlar dağılmaya ve güneş çıkmaya başladı. Bu arada martılar da bizlere eşlik etmeye başladılar. Manzaranın güzelliği ve martı sesleri yeryüzünde olduğunuza inanamayacağınız kadar masal alemine gönderiyor sizleri.

Geiranger_2Bu güzellikler içinde 4 saat geçti ve Geiranger’ a yaklaştık. Geiranger’ de liman olmadığı için gemiler burada inecek yolcularını bota aktararak yaklaşık 5 dakikada karşı kıyıya geçiriyor. Geiranger’ den Ålesund’ a otobüsümüz 4 saat sonra kalkacaktı. Bizlerin de bu güzel kasabayı keşfetmemiz için 4 saatimiz vardı.

BizBu arada Ålesund’ a giderken trende karşılaştığımız Amerikalılarla Geiranger yolculuğumuzda epey samimi olduk. Geiranger’ i birlikte gezdik. Jaime ve Sherie ismindeki iki kuzen 70 yaşında olmalarına rağmen birlikte geziler planlayıp dünyayı geziyorlarmış. Kendilerinden de izin alarak birlikte çekildiğimiz fotoğrafı sizlerle de paylaşıyorum.

Geiranger_3Geiranger’ de geçirdiğimiz 4 saatin sonunda otobüsümüze binip Geiranger fiyordunu tepeden görebileceğimiz seyir noktasına çıktık. İşte soluğumuzun kesildiği anlardan biri. Otobüs dağın etrafında dönerek fiyordu tepeden görebileceğimiz seyir noktasına çıkıyordu. Tepeye yaklaştıkça manzara o kadar etkileyici bir hal alıyordu ki herkesten hayranlık duyduklarını belli eden sesler çıkıyordu. En tepeye vardığımızda fotoğraf çekmek için 5 dakika süre verildi. Bu manzaraya 5 dakika yetmedi ne yazık ki.

Otobüse bindikten sonra Ålesund’ a doğru yolumuza devam ettik. Ara duraklarda inen yolculardan sonra kalanlarla bir sonraki durağımız Bergen’ e doğru yola çıkacaktık. Otobüsten inip gece görüşmek üzere diğer yolculardan ayrılıp otelimize döndük. Yeni rotamız Bergen’ e doğru yola çıkmadan önce biraz dinlenip bugün gördüğümüz güzelliklerin zihnimizde kalan izlerini düşünmeye başladık.