Bergen

Bergen’ deki İlk Günümüz

Geiranger’ den başlayan keyifli otobüs yolculuğu sonunda Ålesund’ a geri döndük. Biraz şehri dolaştıktan sonra otelimize gidip gece yarısı kalkacak gemimizi beklerken ben de vakitten faydalanıp çektiğim fotoğrafları diz üstü bilgisayarına aktarma, düzenleme ve harddisk’ e kopyalama gibi işleri hallettim. Geminin kalkış vakti yavaş yavaş yaklaşıyordu, otelden ayrılıp sabah Geiranger Fiyordu’ na gitmek için gemiye bindiğimiz limana doğru yürümeye başladık. Saat 23:45 olmasına rağmen hava hala tam kararmamıştı. Saat 00:25 civarında gemimiz uzaktan görünmeye başladı, kısa bir süre sonra kıyıya yaklaşıp sirenini çalarak kapısını araladı. Önce yolcularını indirdi ve yeni yolcularını alarak Bergen’ e doğru yola çıktı. Bizler de Bergen maceramıza başlamış olduk.

KamaraResepsiyonda rezervasyonlarımız kontrol edildikten sonra üzerinde isimlerimizin yazılı olduğu kamara kartlarımız verildi. İlk kez gemide konaklayacaktık, kamaramızı internetten incelemiştim. İnternetteki fotoğraflardan daha büyüktü. Odamıza yerleştiğimizde gece saat 01:00′ i gösteriyordu, şöyle bir etrafa bakıp yatmaya karar verdim. Sabah erken kalkıp güneşin doğuşunu izleyecektim, biraz fotoğraf çekip sabah kahvaltısına geçmeyi planlamıştım.

KahvaltıTelefonumun alarmını bir kaç kere kapattığımı anımsıyorum ancak o kadar uykum vardı ki güneşin doğuşunu izlemekten vazgeçmişim. Gözümü açtığımda etraf aydınlanmıştı, panikte yataktan fırlayıp saati kontrol ettim. Ne yazıkki 07:30 olmuş, güneş çoktan doğmuştu 😦 En azından uykumu almış olmanın tesellisi ile kaçırdığım manzaraları unutup hazırlandık ve kahvaltımızı yapmak üzere restoran bölümüne geçtik. Kahvaltı yine çok zengin ve lezzetliydi. Cam kenarındaki bir masaya yerleşip bir yandan kahvaltımızı yaparken bir yandan da bize eşlik eden manzarayı seyretmeye başladık. Hava yine güneşli ve ılıktı.

BenKahvaltı sonrasında odamıza gidip eşyalarımızı toparladık. Checkout için henüz vaktimiz olduğundan bavulları odada bırakıp seyir katına çıktık. Annem içerde otururken ben güzel havayı kaçırmamak için manzarayı dışarıdan izledim. Hava ısındıkça insanlar dışarıdaki şezlonglara yerleşmeye başladılar. Annem de bir süre sonra bana eşlik etti. Birlikte tatlı esen rüzgar, içimizi ısıtan güneş eşliğinde yarı uykuya dalarak manzarayı izledik. Bergen’ e doğru ilerlerken sık sık ufak balıkçı köyleri, deniz fenerleri ve boğaz köprüsüne benzeyen köprüler gördük.

Bergen’ e 14:30 civarında varacaktık ve ineceğimiz liman otelimize biraz uzaktı. Bavullar olmadan rahatlıkla yürüyebilirdik ama bavullarla biraz zor olabilirdi. Planım taksi ile otele gitmekti. Norveç çok pahalı olduğu için gitmeden taksi ücretini yaklaşık olarak internetten hesaplamıştım. Gemide, düzenlenen turlar ile ilgili bilgi veren bir bölüm vardı. İsteyenler Bergen’ e varınca Bergen şehir turu ve otele transferi içeren tura katılabiliyorlardı. Tura katılmak daha mantıklı gelince kayıt olduk. Yaklaşık 2 saatlik şehir turu ile hem Bergen’ i gördük hem de otelimize transfer hizmeti aldık. Amerikalı arkadaşlarımız ile burada yolumuz ayrılıyordu. Onlar Bergen’ de 1 gece konaklayıp Oslo’ ya geri döneceklerdi. Biz 4 gece daha Bergen’ deydik. İnerken vedalaştık, mail adreslerimizi alıp iyi tatiller diledik. Çok cana yakın iki arkadaş edinmiştik. Yaşlanınca da onlar gibi gezebilmeyi diledim içimden 🙂

Bergen’ de 4 gece konaklayacaktık. Bergen’ e vardığımız akşam dışındaki günlerde Hardanger Fiyordu ve Sogne Fiyordu’ na günübirlik turlarla gidecektik. Son günümüzü de Bergen’ i keşfetmeye ayırdık. Tüm gezilerimizi dikkate aldığımda Bergen tren istasyonuna yakın olmamız daha avantajlı olacaktı. O nedenle istasyona yakın yerdeki otelleri aramış ve “Scandic Ørnen” de karar kılmıştık. Otele varıp check-in işlemlerini hallettikten sonra odamıza çıktık. Odamız 11. katta şehir manzarasına hakimdi. Gideceklere oteli kesinlikle tavsiye ederim.

NSBHardanger Fiyord turunu da  “Hardangerfjord in a nutshell” sitesinden aldığımız için biletleri Bergen tren istasyonundaki NBS bilet gişesinden almamız gerekiyordu. Ben tren istasyonuna gidip biletlerimizi aldım. Döndükten sonra yürüyerek Bergen’ de kısa bir şehir turu yapmak üzere otelden ayrıldık.

Bergen_13Bergen, Oslo’ dan sonra ikinci büyük şehri Norveç’ in. Büyük olsa da İstanbul gibi bir şehirden gelenler için çok küçük. Yürüyerek gezilebilen şehirleri çok seviyorum. Gördüğünüz bir sokağa girip sizi farklı yollara çıkarması şehri keşfetmenin en güzel yolu. Bergen de bu tanıma uyan şehirlerden biri. Otobüsle yaptığımız şehir turunda Bryggen bölgesinde fotoğraf molası verip ünlü Hansa evlerini gezmiştik. Yürüyerek gittiğimizde de bu dar sokakları ve dükkanları kendimiz keşfetmeye karar verdik.

ParkOtelden çıktıktan sonra Lille Lungegårdsvannet gölünün bulunduğu parktan Torgalmenningen meydanına doğru yürümeye başladık. Lille Lungegårdsvannet’ in yapay bir göl olduğunu sanıyordum, açıkçası gerçek olduğunu bu yazıyı hazırlarken öğrendim.

Bergen_17 Bergen_18

Biraz ileride Festplassen isminde parti ve kutlama alanı olarak kullanılan bir meydan yer alıyor. İlk gittiğimiz gün eski otomobillerin sergilendiği bir etkinlik vardı. Biraz ilerisinde de Byparken şehir parkı yer alıyor. Bu 3 yer birbiri içine geçmiş olduğu için ayrımı çok fark etmiyorsunuz. İnsanların spor yaptığı, iş çıkışı oturup sohbet ettiği keyifli, dinlendirici bir bölge.

Bergen_20Yavaş yavaş ilerlediğinizde karşınızda ulusal tiyatronun yer aldığını görüyorsunuz. Biz Torgalmenningen meydanına doğru yolumuza devam ettik. Meydanı geçince Bryggen ve ünlü Hansa evleri sizi karşılıyor. Evler gerçekten çok güzel görünüyor. Burada hediyelik eşyalar satan dükkanları gezebilirsiniz.

Bergen_19Balık pazarında yenebilecek en güzel balık somon 🙂 Açık hava balık pazarının yanında turist danışma merkezinin olduğu binada bir de kapalı balık market yer alıyor. Ben kapalı alandaki balık marketi daha çok beğendim. Balık pazarına yakın Hennig-Olsen isminde önünde uzun sıralar olan dondurmacı da yemek sonrası denenebilir.

Bergen’ de Son Gün

Bergen_34Vaktiniz var ise Bergen kalesine çıkıp şehir manzarasını izleyebilirsiniz. Şehir manzarasını izleyebileceğiniz 2 önemli nokta var. Bunlardan biri Ulriken dağı. Turist bilgi merkezinden alacağınız tek veya çift yön otobüs ve teleferik biletleri ile dağa çıkabilirsiniz.  Teleferikten indiğinizde güzel bir manzaranın sizi karşılayacağından emin olabilirsiniz. Eğer vaktiniz varsa buradan farklı yürüyüş rotalarını seçerek gezinizi daha keyifli hale getirebilirsiniz.

Bergen_35

Bir diğer seyir noktası da Floyen dağı. Fløibanen fünikülerine binerek şehri farklı bir açıdan seyredebilirsiniz. Ayrıca burada hediyelik eşya alabileceğiniz küçük, keyifli bir dükkan da bulunuyor.

Bergen_41

Norveç’ e yolunuz düşerse Bergen’ i gezilecek yerler listenize eklemenizi tavsiye ederim 🙂